Fra
Casch´s 2006-kollektion
 | Artikel
fra oktober 2005
På trods af en ekstrem intensiv mode-uge lykkedes
det 14 danske designere fra CPH Vision at trække Milanos professionelle modefolk
til standende på CPH Visions første messe-tiltag udenfor København.
1.462
kiggede indenfor og det er et flot tal, når man er nabo til White, Cloudnine og
Neozone messerne, som er spændende, avantgarde og tidskrævende i sig selv.
CPH
Vision havde arrangeret det danske fremstød i Italien i tæt samarbejde
med det danske Generalkonsulat
i Milano >>, og firmaer som Fritz Hansen, Bang & Olufsen og Normann
Copenhagen var med til at gøre den danske messe indbydende med deres kendte
danske design.
Kontakter til Italien... og verden
De besøgende kom fra alle dele af verden med Italien på førstepladsen med over
1.000 besøgende og Japan på anden pladsen med 150 besøgende. Også Frankrig,
Tyskland og Spanien var rigt repræsenteret.
Firmaet Casch fik en italiensk
agent og solgte 40 sæt til værterne på en Mexicansk TV-kanal, mens Whiite oplevede
stor interesse for sin børnetøjskollektion, Miniature.
Stylesnob fik agenter i Italien og Japan, og solgte masser
af sko, selvom italienerne traditionelt har haft patent på lædervarerne.
Keir og Benedikte Utzon fik spændende kontakter i Japan og journalisterne kom
fra blandt andet Collezioni og Sportswear International, Vogue og Elle Italien
og det store engelske trendanalysesite, WGSN (Worth Global Style Network).
Flere
af udstillerne vil gerne med igen, hvis CPH Vision med Jan Carlsen i spidsen gentager
den danske messe i Milano.
| |