
Lapo
Elkann med Berlusconis >>
datter Barbara, der naturligvis har sin Fiat-kube med sig...
 |
Artikel
fra oktober 2004
Kan man redde
en bil-fabrik ved at producere tasker?
Det er der næppe nogen,
der tror, men det er god reklame at skabe opmærksomhed om familiens virksomhed,
så det er den nye Fiat-generation i fuld gang med.
Det er den unge
Agnelli-arving Lapo Elkann (26), der sammen med veninden Giulia Ligresti (36)
- fra fra en anden af Italiens førende erhvervsfamilier - præsenterer
Gilli Fiat-kuben, som er taskens fulde navn. Giulia Ligresti leder modefirmaet
Gilli.
Kun i 500 eksemplarer
Tasken, der kun produceres
i 500 (nummererede!) eksemplarer er en del af linjen «Fiat Vintage», hvor man
også finder Fiat-trøjer, og Lapo Elkann mener faktisk seriøst,
at eksklusiv mode også kan være nyttig for bilproduktionen:
-
Mode, design og kunst, og alt, der er tæt ved skønhed kan også
være med til at give bilmarkedet et skub fremad. For at være med i
det nye årtusinde, skal bilindustrien også være opmærksom
på de trends, der styrer publikum. Også bilerne skal kunne forny sig,
blive ønskeobjekter, og det er det vi prøver med «Fiat Vintage»,
sagde Lapo Elkann ved præsentationen af kult-taskerne.
Lapo Elkann er manager i Fiat marketing og i færd med
at restyle firmaets image. En anden af Lapo´s ideer har været at
placere en Fiat Panda-afdekling på anden sal af stormagasinet Rinascente
i centrum af Milano. -syl
 |
Retur til Mode << Artikler
Narkoskandale
i Agnelli-familien >>
Nye
generationer hos Fiat - Luca Cordero de Montezemolo og de unge Agnelli-løver
>>
Færdig med
Fiat (10-2002) >>
Wroouumm.....
>> Gianni Agnelli -
magtens elegante ansigt >> Før
og nu - bilfabrikkerne i Milano >> Links Fiat
>> 
Gilli >> 
|